söndag 26 september 2010

Världens längsta mobila konstutställning

I sommar fick jag den äran att vara med på världens längsta mobila konstutställning. Den ägde rum på kalkbanan, som går över stora Stockholmsvägen. Det var flera hundra konstverk som representerades. Min tavla gjorde jag under ett projekt förra året på broderiakademin. Temat var "man tager vad man haver". Alla brodöser fick exakt lika material och allt skulle användas, varken mer eller mindre. Det tog tid men jag arbetade planlöst, det fick bli som det känndes för stunden.
Nu är det dags igen för ett nytt sommarprojekt, eller höstprojekt för mig del. Den här gånger är det temat "flera nyanser blått". Ja vi får väl se vad det blir med det om det blir något alls. Här är i alla fall tavlan som for runt upp i det blå.

1 kommentar:

  1. Vilken läcker tavla du fick till! När jag läste i uppsala hade vi ofta sådana broderiprojekt, det är något jag saknar!

    SvaraRadera