söndag 12 december 2010

Nya tomtar och en julen

Har ägnat helgen åt att sy upp ett par tomtar. Det gick riktigt bra och jag känner mig nöjd över att kunna överlämna dessa till Kata i morgon. Tror jag ska sy några änglar för omväxling skull men det får bli en annan dag.




I fredags var vi och handlade julklappar och så blev det en julen att ha utanför dörren. Tyvärr hade jag inga röda band att knyta rosetter av så det fick bli remsor av filt i stället, men det gick ju bra det med.

 I går var jag på invigning av Getingedalens nya keramikbutik. Det var jätte mysigt och det blev lite inhandlat den här gången också. Det blev en lite skål i samma modell som den röda jag köpte förra helgen. Sedan köpte jag tre små portionskålar att ha efterrätt i ex panacotta. Jag passade på att beställa tre till så våra gäster kan få fina skålar att äta god efterrätt i.

5 kommentarer:

  1. Fina tomtar! Man skulle kunna tro att det är jul snart. ;-) Tack för att du kom och firade med mig i lördags. Och så klart, tack för att du vill ha mina saker. Och ett tredje tack för att du skriver så fint om krukmakeriet i din blogg! Ha en bra vecka - nu är det snart lov!

    SvaraRadera
  2. Söta tomtar, ser ut att vara mycket jobb med varje tomte för att få dom så där fina!

    Spännande med den nya keramikbutiken, har hon möjligen en hemsida så man kan kika lite på allt fint?

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    såg att du kommenterade bellas blogg om julbocken, det var jag som gjorde den och jag har ett par kvar till försäljing om du är intresserad!
    MVH Kerstin Gunnarsson
    070-6533707

    SvaraRadera
  4. Så gulliga tomtar! Vilket pysseltålamod du har!

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Hur går det med änglarna? Här är det bara snöänglar som tillverkas!
    Hjälp vad det snöar! Nu är det inte många dar kvar tills lovet! Längtar efter fritid...
    efter allt som hänt denna höst. Vi hörs.
    Kram

    SvaraRadera