torsdag 9 december 2010

Tomtar m.m.

Nu har jag varit med om att förvandla en tomtemor till en tomtefar. Det gick faktiskt riktigt bra. Genom att byta ut kläderna på mor och frisera om håret lite så vips så blev det en tomtenisse.Nu bor tomtarna hos en kollega och där tror jag de får det riktigt bra. Nu blir det till att producera ett nytt par då de blev omtyckta på jobbet. Det ska bli riktigt roligt att få tillverka tomtar igen.

Nu har jag också fixat klart mina gröna pulsvärmare med inspiration från symässan. De blev lite trånga att få på sig men jag får göra fler och dessa får bli en prototyp. Varma och sköna är de i alla fall och jag är riktigt nöjd faktiskt.



I onskags skulle jag ut och köpa mig ett par varma stövlar men det enda jag kom hem med var en bild på en fin isbjörnsorkester.
Strax kommer dotter med sambo på mat och ska fixa lampan i bilen som gått sönder. Väl möts igen snart med nya skapelser får vi hoppas.

3 kommentarer:

  1. Det där var allt ena riktigt snygga pulsvärmare! Helt i min smak. Färger, dekor - allt! Gudrun Sjödén-klass. Jag beställer ett par omgående, tack!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack. Ska bli men måste fixa tomtarna först.
    Ses i em.

    SvaraRadera
  3. Hmmmm,könsbyte eller bara jämställda tomtar?! =)
    Kan bara hålla med om att pulvärmarna var jättesnygga. Kul med de rullade kanterna och applikationerna.
    Full rulle i julförberedelserna!
    Kram

    SvaraRadera