lördag 4 december 2010

Julmarknad

Äntligen hemma efter en ganska trevlig dag på KFUM´s julmarknad. Det kom massa besökande men tyvärr var medelålderna ganska hög och mina saker passar nog bättre till lite yngre, men fick en del sålt i alla fall. Sämre gick det för dottern med sina armband och örhängen men tror att hon säljer en hel del ändå utanför marknaden.
Som vanligt måste jag skylla på något med mina bilder och den här gången på skärpan. Suddiga bilder men bättre bilder än inga alls. Var nog lite stressad när jag fotade innan vi öppnade för dagen.





Ställningen har min käre kollega Anders tillverkat på min begäran, toppen.
Det är också så trevligt att ha Kajsa bredvid mig. Hon gör sååå fina keramiksaker och jag är en trogen kund hos henne. I dag blev det en fin röd skål. Nästa helg har hon premiär på sin butik och verkstad i Getingdalen, ligger i Kilsbergen. Googla på det så får ni se vad jag menar.

Inhandlade mig en sjal också, inte värt varken mödan eller pengar att göra en egen när den var så billig. Pengarna som jag betalade går direkt till stödverksamhet i Indien, tror jag det var. Bra insats tycker jag.
                                     Sjalen innehåller en hel del ull och den är så varm och skön.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket mysigt du hade till försäljning! Det ser så juligt och fint ut på bilderna. Kan bara inte fatta att du hinner med allt, du jobbar väl också kantänka?
    Ha det bra och hälsa familjen!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg! Tack för fint omnämnande. Hoppas glöggfesten var lyckad. Blev det saffranspaj eller köpepaj? Idag har jag sovit ut och sen jobbat, jobbat, jobbat. Drejat och målat och konstaterat att vi förhoppningsvis blir färdiga till helgen om vi jobbar alla dygnets vakna timmar. Hehe... Vila får vi göra i graven. Bloggen får vänta. Känns ovanligt välbehövligt med en "ledig" måndag. Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul att du fick en del sålt trots den höga medelåldern. Tycker ditt försäljningsbord ser jättefint ut och jag ser många intressanta alster. Hoppas du får chans att vila upp dig lite nu för du måste har jobbat på bra för att få ihop allt de där?

    SvaraRadera
  4. Vad fint ditt bord blev. Svårt att veta vad som kommer att sälja, men man måste ju försöka.
    Vad har du nu på gång? Själv håller jag på med att fixa till vardagsrummet - målning kvarstår!
    Kram

    SvaraRadera