fredag 17 december 2010

Julängel och Carolakonsert

Jaha nu hände dert igen. Skrev massor på bloggen och var riktigt nöjd, vad händer? Jo allt bara försvann, grrrr.
Nåja kortare den här gången. Ängeln är klar och ska bara få en ställning så den kan stå upp. Mönstret är från en Tilda bok och tygerna från Panduro. Det var lite svårt med hårval men det fick bli en enkel lösning med tofsar i ullgarn.

Tygerna ser gula ut men de är limegröna. Jag ska fota mer bilder när den står på ställning och i dagsljus så kan ni se bättre hur den är i verkligheten.
I går kväll var jag och dottern på Carola julkonsert. Den var toppen och hur juligt som helst. Som vanligt blev det inte så bra bilder men skickar med några i alla fall. Vi satt på sjätte raden lite snett men såg jätte bra. Det blev sent men det var det värt.

I dag hann jag med lite julklappsinköp och i helgen blir det badminton och julstök i köket (badminton i Backahallen och inte i köket ;-)). Allt under kontroll (tror jag).
Pulsvärmarna som du Kajsa ska ha är färdigstickade. Nu ska jag bara upp och sy det sista så är de dina innan jul.

3 kommentarer:

  1. Ängeln är jättefin. Du är verkligen skicklig på att sy. Och snabb! Pulsvärmare innan jul! Det är bra jobbat. Det hade jag inte räknat med. Hoppas att du inte har känt dig stressad utan njöt av varje stygn. ;-) Carola kan jag däremot vara utan. Hehe... Här blev det lite krassligt lagom till helgen men det var förväntat så det känns ändå helt okej. Småstädar, lyssnar på jamaicanska christmas carols och tittar ut på snöyran. Jag kommer förmodligen till stan nån vända innan jul. Hör av mig! Kram

    SvaraRadera
  2. tycker att ängeln blev superfin ! Tack så mycket för en trevlig och mysig kväll, och TACK för världens juligaste och finaste hjärta i kruka ! Puss /Jessica

    SvaraRadera
  3. Tittar i kalendern och inser att det inte blir någon tripp till stan förrän dan före dopparedan! Den 23 slutar jag jobba i skaplig tid och då tänkte jag trängas med hela Örebro kommun i affärerna. Bra idé? På onsdagen den 22 har jag i och för sig tomt i kalendern men jag slutar inte jobba förrän 17.30 så jag vet inte om jag har någon lust att åka nånstans då. Bra planering av Kajan? Inte särskilt men ibland är det så skönt att släppa all kontroll och skita i planeringen. Nu har jag blivit sjuk dessutom. Nånting åt influensahållet med lite feber, ont i kroppen och hosta. Vilar intesivt och hoppas vara på benen på måndag igen. Hur har du det em/kväll den 23:e? Det blir bara en snabb visit i så fall. Måste hem och baka! Eller ska jag kanske åka på onsdagen iallafall? Det kanske är värt det. Är du hemma onsdag kväll? KRAM!

    SvaraRadera