söndag 16 januari 2011

Adresslapp och fleecepulsvärmare

Hur ska man kunna vara kreativ när man fått ryggskott? Är man trotsig så är man. Fram med Voltaren och smörja på sen så tar man det lite lugnare med ett lite projekt vid symaskin. I dag fick det bli en adresslapp till vår nya fina resväska som vi fick i julklapp. Färg på väskan är ju så klart lila och adresslappen blev också lila med ett litet hjälta som applikation. Den blev uppskattad så nu vill min man ha en till sin väska också men det får bli en annan gång.



I går knåpade jag ihop ett par pulsvärmare i fleece till mig själv. Nästa helg åker vi till Trysil och åker skidor, som vi brukar göra varje år vid den här tiden. Tyvärr så är min skidjacka lite kort i ärmarna så jag har skapat något värmande. Nu blev det ett par pulsvärmare med långa skaft och hål för tummarna. Nu hoppas jag att det ska bli varmt och skönt när jag svischar ner för pisterna.

Inte mitt favorit tyg/mönster precis men det är ju ingen som ska se det utan ska bara fylla funktion att värma.

4 kommentarer:

  1. Låter hur härligt som helst att få åka i väg till Trysil och svischa ner för pisterna!
    Hoppas de nya pulsvärmarna håller dig varm, ser i alla fall ut att sitta perfekt på din hand!
    Ha det bra i pisten!

    SvaraRadera
  2. Ryggskott?? No good! Tror du verkligen att du kommer att kunna åka skidor med det? Jag har sluppit ryggskott - peppar, peppar - men när Gizmo får det så kan han inte röra sig alls. Fast han är ju man... Och en riktig Heidi-väska! Idag hittade jag en inspirerande hemsida som egentligen var till för hantverkare som ville sälja sina saker. Den var nog engelsk men bilder är ju ett globalt språk. OJ så mycket kul och fina idéer! I både ditt, mitt och alla andras material. Väldigt blandad kvalitet men det fanns uppslag för lite samarbete... vad sägs om hemknåpade halsband av klassiska ringar och länkar men med inslag av hemgjorda keramikpärlor? Eller textila alster med keramikknappar. Trevligt! Kram!

    Adress: http://www.etsy.com

    SvaraRadera
  3. Hur har du det med ryggen? Hoppas du är bättre så du riktigt kan njuta av Trysil. De långa pulsvärmarna verkar var en typisk "frusen Heidi" idé - fiffigt = )
    Själv virkar jag som tusan, mina flickor tycker att filten verkar bli så snygg, så de vill ha varsin!!!!!!!!Hmmmmmm, det får vi ju allt se....
    Ja, så var tågresan bokad.Ska bli jättekul att träffas. Vi får höras av lite närmre!
    Ha en go tur ! Kram!

    SvaraRadera
  4. ser varma och goa ut. Hoppas att det gick bra med ryggen..

    SvaraRadera