onsdag 5 januari 2011

Välkommen det nya kreativa året.

Jaha nu var vi framme med ett nytt år. Nu hoppas jag att min kreativa sidan vinner över min lata sida framför allt nu när jag tagit tjänstledigt några timmar för att vara kreativ på fredagar.
Jullovet har gått i ett huj och utan att vara speciellt kreativ om man nu inte räknar med två stycken 1000 bitars pussel. Varning varning för det tidsfördrivet för där går timmarna och man sitter som i trans, bara en bit till osv. Jag som brukar vara kvällstrött har suttit med pusslet till midnatt flera kvällar och vaknat sent för att åter sätta mig vid pusslet. Ja jag vet att det finns annat att göra men det går bara inte att släppa. I går bestämde jag mig för att bygga klart så att jag kan göra annat den lilla tid som är kvar av jullovet. Vi börjar ju redan på fredag.

Lite kreativ har jag varit genom att jag sytt klar en bonad av badande damer. Tyckte jag skulle få lite sommar känsla genom att sy klar den och även bli påmind om kommande badsäsong. Om jag ska vara riktigt ärlig så är den inte helt klar än. Ska fixa kant och bakstycke men nästan så. Det har blivt en del träning också och det har känts skönt efter all julmat och frossa på godis under julafton.




Jag har även påbörjat ett par pulsvärmare med vaddmall utanpå. Den ena är klar och i helgen ska jag bli klar med hela hade jag tänkt mig.

I dag blir det inget pysslande för nu ska jag hem till mamma och pappa för lite social samvaro och käk. Hoppas snön håller sig borta i kväll så det går lätt att köra hem.

5 kommentarer:

  1. Helt underbar bonad med damerna du sytt! Schysst med extra ledig tid för skapande.

    SvaraRadera
  2. Bonaden blev ju jättesöt! Och jag tror att pussel är bra för själen. Allt annat blir oviktigt och man fokuserar 100% på något lättsamt. Kul att se ett foto på dina föräldrar! Du och din mamma är ganska lika! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar bonaden!!! Har du sytt för hand eller med maskin?

    SvaraRadera
  4. Bonaden är sydd på maskin med knapphålssöm. Detaljerna sydda för hand så som hår, rosett ocxh kant runt bonaden.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar badbrudarna! De ser ut som jag allihopa! Dags att börja tänka på kommande säsong som sagt var...

    SvaraRadera