fredag 14 januari 2011

Tanter

Äntligen har jag min kreativa fredag för första gången i år. Jag gick upp i hyfsad tid, för jag är mest kreativ på förmiddagar. Visst har jag vart kreativ i dag men med vad kan man ju undra? Tvätt i maskin, skura badrum, plocka disk och rensa bort alla julsaker. Hm, inte riktigt så jag hade tänkt mig men nu blev det ju gjort i alla fall.
Ja och så hann jag faktiskt sy klart de badande tanterna också. Först sydde jag en baksida och sedan fixade jag till kanterna både på maskin och för hand. Nu sitter den uppe i badrummet och jag känner mig nöjd över att ett arbete är helt klart. Nu har jag bestämt mig för att göra klart alla påbörjade arbeten, men för att inte det ska bli tråkigt i längden så måste jag även hitta något nytt att skapa också.

Vill tacka Monika i Malmö för den fina tantkalendern jag fick i julklapp. Den är jätte fin och för varje månad man bläddrar fram så är det ett nytt hantverk det står något om. I januari står det om stickning. Bra för mig att få lite starthjälp om fantansin skulle tryta.



Har just sagt hej då till min bäste vän, som jag bjöd på lunch, skönt att sitta och prata i lugn och ro men oj vad tiden går fort. Får se om det blir något mer kreativt i dag, men måste nog börja på ett par beställda pulsvärmare som jag råkade lova skulle vara klara tills på måndag. Jag ska även kika på meilet jag fick av Monika där det ska finnas lite ideér och inspiration för kommande fredagar, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar