fredag 15 april 2011

Burkhättor, tyger m.m.

Virkningen sitter fortfarande i men jag börjar få skavsår i fingret av virknålen, så det blir lite lugnare ett tag med den tekniken. En hätta om dagen är nog lagom :-)

I söndags så var det ett reportage om moromors rutor. Jag fick då lust att virka några sådana också. Har fyra rutor som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med men har andra ideér vad gäller rutor, kommer i senare inlägg.
Jag hittade virkade smultron på strå på en blogg, som jag var tvungen att testa. Garnet jag valde var nog i det grövsta laget så jag tycker nog att det blev jordgubbar på strå i stället. Gulligt i alla fall och kul att göra, även de.

Förra fredagen sydde jag två pocketbokfodral och fler kommer. Jag hittade ett gulligt tyg (med kohuvuden på) i dag, så det blir nog ett fodral av det med.

I dag fixade jag till de två misslyckade sminkväskorna och nu blev det bra, jag visste väl att jag kunde.
I dag skulle jag spela lite golf var det tänkt. När jag plockade in klubborna i bilen kände jag hur kallt det var ute. Solen lös med sin frånvaro. Vi ställde in golfen, brrr.
Jag drog till Kalle Tex och handlade både fina tyger, mellanlägg, magnetlås och mer dragkedjor. Nu ska det bli sy av nu när jag har påsklov, yippie.
 Här är ett jeansblått linnetyg som det nog ska bli en "tant"väska av. Det mönstrade tyget är i trikå och av det  ska jag sy en snäv långkjol, som jag tror blir jätte snygg till min nya bruna skinnjacka.
 Här är det två pocketbokfodral som jag gjorde förra fredagen. De här kan jag sy utan problem i alla fall.



Visst jag, det blev en Maja uggla också till en "fröken" som vi var barnvakt till i lördags kväll.

2 kommentarer:

  1. du är så duktig så, va du kan!! min "skyddsuggla" sitter på mitt nattduksbord och vakar över mig när jag sover hehe ;)
    Kjolen kommer bli så snygg nu till våren, perfekt till dina nya esprit skor! Har ett klagomål dock, BYT NAMN PÅ BLOGGEN TILL fot.blogspot.com (F-fleecesockor O-och- T-trollsländor) Såååå mycket lättare :D
    Men...jag älskar dig vad du än heter ;)
    PUSSSS MAMMA!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina fina pocket väskor....kanonbra ide!!

    SvaraRadera