tisdag 5 april 2011

Nessesär, halsband och armband m.m.

Efter en trevlig lördag med mycket bubbelprovning på slottet var det dags att komma ner till verkligheten igen och vara lite mer kreativ. I "Tildas atelier" fann jag ett mönster på en lite annorlunda nessesär. Det var svårt att välja tyg men till slut blev det ett blommigt yttertyg med ett prickigt foder. Tygerna inhandlades på S&S i sommras.
Eftersom boken är på danska är det inte alltid så lätt att förstå språket. Jag fick sy om dragkedjan tre gånger innan det blev rätt. Tänkte ge upp ett tag men kämpade på. Som vanligt petade jag in en x-ra fick innuti.
För att få lite mer piff på nessesären så satt jag fast den rosa virkade rosen (som jag gjorde för ett tag sedan) med en säkerhetsnål, lätt att plocka bort om man vill ha den utan eller byta till något annat.

 Kan inte låta bli att peta in lite ugglor också. Den här fick heta Pingu uggla. Den är pytte liten.
 Här är de bara åtta men två till är klara. Tror jag ska göra något annat ett tag. En familj på tio kanske räcker, eller?
 Här kan man se ännu en pytte uggla. Den bruna är Ruggugglan och den lilla fröken Lila.
 I lördags fixade jag även ett halsband till mitt o-ringen armband. Det blev läckert tycker jag och jag stoltserade med dessa på vinmässan. Tror stenhårt på detta material som smyckesmaterial framöver.
 Så här ser det ut på. Suddig bild, inte lätt fotta på sig själv och fel klädsel desutom.
 Här är fyra olika modeller av armband. Det går att fixa likadana halsband om man så önskar.
                                             Stor och liten ring varvat om varandra.
                                              Stora ringar i mitten och mindre på sidorna.
                                                          Här är det bara små ringar.
                                                            Å så lite bubbel förståss.

4 kommentarer:

  1. Finfin necessär. Jag kanske ska ta och byta modell på mina. Så ni var på slottet. Sonen var ju där och visade upp sitt företags viner. Vi hade inte planerat för det ..tyvärr.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Hur många timmar har dina dygn? :-) Jag har faktiskt också en bra period just nu. Jobbar i verksta'n en stund varje dag så några nya krukor hoppas jag att jag har till våren. Har lyckats boka in två marknader i maj och en i juli. Roligt! Och så bokar jag in en kurs både här och där så det snurrar på. Och FAKTISKT så börjar jag se slutet på beställningslistan och då kommer det att släppa en stor, ful och ångestmättad sten från mitt bröst. PUH!

    SvaraRadera
  3. Va fin necessär! Ja danskan har jag inget problem med. Jag skulle vilja ha beskrivning till ugglorna. kanska något för en mormor?

    SvaraRadera
  4. Tror det finns en beskrivning på Elsas virkblogg. Ska kolla upp det närmare men de är lätta att göra.

    SvaraRadera