fredag 1 april 2011

Ugglan Rut och modellmamman

Har blivit besatt av att virka ugglor. Det har blivit minst en uggla per kväll den här veckan och alla får ett namn. Ugglan Rut ska dottern få och Ove uggla hamnar nog hon mannen i huset (på hans kontor). Det blir som en stor familj av alla dessa ugglor. Var sak har sin tid och nu måste jag fixa kvällens uggla.
                                                         Ugglan Rut i egen hög person.

                                              Här är Hans och Greta. Hans är den tjocka blå.
                                           Hela tjocka släkten som väntar på fler medlemmar.
 Jag sydde också två mobilväskor i fuskskinn, en till mig och en till min svägerska. Jag valde ett djärvare fodertyg till min men till den beställda blev det ett mer diskretare foder i svart och grått.


Det gav mersmak att modella så i torsdags var det dags igen. Då skulle jag "bara" gå omkring i Joy kläder på ett galleri och bli sminkad bakom scen. Vips blev det sminkning på scen och manekängande två gånger på scen under tjejkvällen (det var min dotter som höll i modevisningen, därav snabba beslut, hon var toppen). Den här gången var jag inte alls pirrig utan trivdes toppen i kläderna och "det här har jag ju gjort förut" mentaliteten. Blev så bekväm i kläderna så jag inhandlade både jackan och byxorna.
Eftersom jag missade alla rabatter under tjejkvällen (då jag modellade) fick det bli en vända på stan i dag. Det blev lite mer shopping och nu får jag nog ha ett litet köpstopp under en tid. Lycklig, ja det är jag. Det stämmer verkligen att man kan köpa sig lycklig. Tyvärr blev det inget pysslande under dagen men i kväll så. Håller just nu på att göra ett halsband i o-ringar som jag tänker ha på vinmässan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar