tisdag 30 november 2010

Påsar, etiketter och färdig halskrage

Ännu en pyssel och förberedelse kväll. Struntade i att gymma och gå på after work. Kände att det inte fanns tid för sådant så nära julmarknaden. Har prismärkt och packat ner allt som ska med i bättre lådor att transportera i. Det tog en hel del tid att även fixa påsar med både stämpel utanpå och visitkort knutna runt handtagen. Det är svårt att få till stämplar så att inte stämpelkanterna kommer med. Det gick åt lite tid att öva men sedan gick det hyfsat. Det är också svårt att avgöra hur många påsar det går åt men jag har nog tagit i så att det räcker och blir över. Visitkortet är en bild på delar av mina saker jag gör, tack Kajsa för fotograferingen och hjälpen med korten.

När jag ändå var i farten så sydden jag ihop den stickade halskragen. Kanske jag skulle gjort den lite bredare, eller inte? Svårt bestämma mig men ska ta den på mig till jobbet i morgon så får jag se om den fyller sin funktion.


                                     Den är blå men som vanligt blev inte färgen så bra på bild.
Jag fick nyss ett sms om beställning på några pulsvärmare, oj oj nu gäller det att börja sticka på igen, för naturligtvis hade jag inga klara i önskade färger. Roligt att de är uppskattade. Jag klarar mig inte utan ett par och använder dem flitigt varje dag.
Tror jag vet varför inte färgerna blir så bra. Jag tar kort på kvällen när det är mörkt och lampan lyser plus blixten i kameran.

7 kommentarer:

  1. Vilken aktivitet = )
    Riktigt najsa påsar, med etikett o allt!
    Tycker halskragen ser perfekt ut, lagom bred, enligt mig alltså!
    Jag tycker också det är svårt att få fram rätt färger, men det är säkert som du säger, vi fottar fööööööör sent på kvällarna.
    Lycka till med resyten av pysslet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vad du har varit flitig och producerat mycket fint! Påsarna med tryck och ett visitkort ombuntet var värt allt jobb tycker jag. Ser mycket proffsigt ut!

    Lycka till nu på julmarknaden!

    SvaraRadera
  3. Testing testing... Kajsa kollar om det funkar!

    SvaraRadera
  4. Men hallå där Mrs Teknisk! Du har fixat så att även jag (och alla andra) kan kommentera. Härligt! Nu blir det ÄNNU roligare att läsa din blogg! Du är så flitig, både med hantverket och bloggandet och det tycker vi om. Glaserade efter jobbet, satte en ugn och sen tog jag en matpaus framför Maria Waern. Nu ska jag ut och packa eftersom jag ska till Unik direkt efter jobbet imorgon. Vet du! Jag har hittat en julmarknad åt oss till nästa år. INOMHUS! Första advent brukar det vara en populär marknad i Garphyttan på bruksmuseet. Det ska vi kolla upp 2011! Kram

    SvaraRadera
  5. ...och tack för det fina omnämnandet! Snygga små kort, de gör sig fint mot påsen!

    SvaraRadera
  6. Tackar tackar. Kul med så många svar.

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag har samma problem med att min nya fiiina android telefon har preceis allt utom BLIXT!! Men nu går inläggen mycket snabbare och smidigare med den nya telefonen!!Nu ramlar det in inlägg på min blogg!
    Jag älskar dina handleds värmare!!!

    SvaraRadera