fredag 25 mars 2011

Ännu mer virkat

Det är bara att konstatera att nu är det virkning som gäller för min del. Det är nya projekt jag inte provat på förut, så jag brukar alltid kalla allt jag gör för första gången för en  prototyp. Alltså man lär av sina misstag och kan skapa nya med mer erfarenhet.
 I går virkade jag en uggla och det var ju inte så svårt. Skickade en bild av den till dottern och hon konstaterade att jag nu gått över från fulänglar till fulugglor. Helt ok för min del men ögonen ska jag fixa till på nästa uggla. (fick mig ett gott skratt i alla fall).
 I dag tillverkade jag en rosa ros och det var också kul och inte alls svårt. Det kommer absolut att bli fler rosor i framtiden.
 Det blev också en liten virkad hätta till ett burklock. Här måste jag ändra lite på garnval så att den virkade spetsen kommer mer till sin rätt. Kan också tänka mig att virka en liten ros på locket i stället för den här fastsydda tygrosen.
 Snart ska jag träffa min mama igen för lite shopping på stan. Förra gången så ville hon ha ett armband med glaspärlor på. I dag gjorde jag ett åt henne med tillhörande örhängen. Nu blir hon fin på sin konferensresa nästa vecka.
I morgon blir det manekängande på en galleria. Nervös, jag inte alls, hm. Undrar ibland varför man glappar med sin mun och utsätter sig för sådant här. Äventyr, ja kanske. Hoppas jag inte snubblar på alla högklackade skor jag ska ha på mig. Återkommer hur det blev om jag överlevt dagen vill säga.

6 kommentarer:

  1. Tycker att din fuluggla är ljuvlig, snacka om att den ser ALLT = )
    Virkning är en behaglig aktivitet. Det tar inte lika hårt på handlederna som stickning!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren på min blogg, alltid kul att höra att man är saknad!

    Jag älskar ugglan, det var ingen dålig prototyp du fick till på första föröket!

    Smyckena är också snygga och ideén med att virka en hätta till burken är super. Hade jag aldrig kommit på själv!

    Fantastisk att få se så många nya ideér och skapelser på en gång,tack för ett mycket inspirerande besök här på din blogg!

    SvaraRadera
  3. Vad fasiken! Jag skrev ju en kommentar i fredags, bland annat för att önska lycka till med visningen... uppenbarligen har den försvunnit så du fick inte min lyckönskan. Nåja, det gick nog jättebra! Dessutom skrev jag att rosen är underbar och att jag gärna ville ha en eller två sådana! Fast gärna i nån annan färg än rosa. Och hättan till burken är också jättefin. En sån vill jag ha! Å så skrev jag tack för senast! Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack tack för både beställningar och lycka tillrop.
    Skriver mer om det i em.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina virkade saker du gjort, rosen och locket ljuva, och ugglan cool!

    SvaraRadera
  6. Du är så kreativ och produktiv. Ugglan har ju riktiga uggleögon. Mysigt!
    Kram Bente

    SvaraRadera