måndag 7 mars 2011

Väska större modell

I fredags började jag på ännu en väska med en vacker dam på. Den här gången tänkte jag ge väskan till min väsk-tokiga mamma. Jag tänkte mig samma storlek som min svarta väska men råkade räkna lite fel så den blev större och mycket rymligare (ibland blir fel mycket bättre än rätt, konstigt nog). Den passar min mamma mer eftersom hon behöver ha en hel del saker med sig när hon är ute på jobb.
Handtagen fick jag göra i två modeller eftersom den fösta modellen blev för smal och tarmig. Modell två blev bredare och bättre, där använde jag väskvadd som stadga. Nu slarvade jag inte med trådarna utan sydde fast handtagen med lila övertråd och grön undertråd (som fodret). Även den här väskan fick en ficka innuti.
Nu har jag påbörjat en liten innerväska till den stora väskan, men den kommer på bild lite senare när den är klar.
Den här gången lyxade jag inte till det med ett linne tyg som foder, utan det fick bli ett prickigt bomullstyg i stället från Stof och Stil. Jag hoppas mamma blir glad och använder den flitigt.

5 kommentarer:

  1. Det tror jag garanterat att mamma blir! Den är jättefin! Vad du är produktiv - KUL!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg, och grönt till lila är ju riktigt läckert. Finaste damen på framsidan också :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Syrran kommer att störtgilla den!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Va fin den är, du är så produktiv och duktig. Har syrummet blivit klart? Jag har inte börjat på nogot nytt. Har hittat en låda där det står påbörjade arbeten. Tänkte att jobba undan lite av dom först. Den som väntar på något gott....

    SvaraRadera
  5. Ohhhh vilken fiiin väska, det prickiga innefodret gör mej lycklig i hela kroppen! Du är sååååå duktig!!
    Kram Bella

    SvaraRadera