söndag 20 mars 2011

Virkat och lite annat smått

Något har hänt, vet inte vad men det har inte blivit så mycket kreativt från min sida på ett tag. Det har blivit lite smått och lite påminnaochkomma ihåg alster. Var på en textilträff i onsdags och fick en liten uppdatering på virkning. Eftersom jag vill göra olika tekniker och inte kan nöja mig med en sak så är det inte alltid lätt att ha allt färskt i minnet. Som tur är kan man få hjälp av både kollegor och i böcker. Nu har jag virkat lite smått och det var riktigt kul. Inga långa projekt utan korta små som man kan göra på en kvart eller så.
 Detta skulle bli en bulle men den liknar mer en chokladrulltårta. Kul idé i alla fall och inte svår. Lägg upp 50 cm luftmaskor virka två cm fm (ca tre varv), byt färg till fyllning och virka fm eller sm ett varv men sluta när du har 30m kvar, sy ihop. Lätt som en plätt.
 Lite klurigare var det med den här blomman. Jag fick repa upp tre gånger innan jag fattade, trög, jag? näe eller?
 Liten blomma med tunnt bomullsgarn. Nja, en knapp i mitten eller gul färg hade kanske gjort den bättre.
 Hela fredags kvällen gick åt till att tillverka armband. Det var jätte kul att komma på olika former av små och stora gummi ringar. Häftiga tycker jag. Nu måste jag bara köpa massa lås och sedan är de klara.
 Helgens nöje blev ett lite mobilfodral. Mönstret hittade jag i nya Tilda boken. Nja säger jag om den täta sicksacken. Här behövs det jobbas lite mer för att få den perfekt. Annars var modellen bra tycker jag.


 Här är de nya böckerna jag skrev om i förra inlägget. Trevliga att bara bläddra i och låta det mogna fram vad man vill skapa.
Om någon vill lägga in en kommentar så skriv gärna, klicka på förhandsgranska och skriv sedan i ordet du ser på raden. Skicka det som en kommentar. Det är så kul att se och höra vad ni tycker om mitt skapande.

4 kommentarer:

  1. Hej! Paketet har "landat" - pengar på väg!
    TACK för hjälpen.
    Vad gillar du nya Tildaboken? Ska jag satsa på ett ex eller? Själv hinner jag inte så mycket just nu, men påsklovet kanske.....!!!
    Kram ha´det gott!

    SvaraRadera
  2. Va roliga virkprojekt! Blir sugen på att även virka. Just nu håller jag på att göra klart allt som är påbörjat. Sen är det mycket på jobbet så tiden räcker liksom inte till..

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket nytt! Svårt att tro att du inte har varit så kreativ. Jag gillar blommorna! Kan tänka mig att köpa några blommor av dig... Vi ses kanske hos Monica T på torsdag? Kram!

    SvaraRadera
  4. Tilda boken är värd att satsa på,. Det kanske är många lika änglar i den men olika kläder. Den blir man lätt inspirerad av. Lite dyr men ok.

    SvaraRadera