tisdag 15 mars 2011

Inner väska, melodifestival m.m.

I fredags sydde jag klart innerväskan till min mamma. Väskan levererades på kvällen och gissa om hon blev glad. Hoppas nu hon använder den. Min kommentar: den ska vara trasig och utsliten när det blir dags att ärva den.
I hegen blev det melodifestival i Globen. Vi bodde toppen med utsikt åt två håll. Förfesten underhölls av Rikard Herrey och även så efterfesten. För att komma i stämmning så fick vi var sin boa att hänga runt halsen. Min man råkade elda upp sin och vem fick stå där och se dum ut när han själv ovetandes gick på toa under tiden, jo jag, hm. Nåja han fick en ny och festen fick något att prata om. 
Så här bra satt vi, men telefonkameran kanske inte är en hit att ta med. Men ett bildbevis är det i alla fall på att vi var där.
I fedags inhandlade jag den nya Tilda boken. Oj vad mycket fint det finns i den. På fredag blir det till att skapa igen. Då får jag även material till mina nya armband, kul.
Ibland kan män överraska rejält. Min man hade köpt en bok till mig som han hämtade ut på posten i söndags. Det var en mycket trevlig stickbok med nostalgi bilder i. Kanske ett önskemål att få ett par stickade kallingar eller att jag ska ha en stickad bh? Fniss. Det fanns annat kul i den också. Tack för omtanken.

1 kommentar:

  1. Vilken fin väska du har sytt till din mamma! Visst är det bra att ha småväskor i så man har ordning på ditten och datten.
    Otur att elda upp boan....tur att du fick en ny!
    Då kan vi utbyta erfarenheter kring Tidas atelier.
    Vi ses!
    annika

    SvaraRadera