måndag 28 mars 2011

Alexander kyckling m.m

Fick ett mönster på en gul liten söt kyckling av min vän i Malmö. Eftersom jag är i min virkperiod så tog jag tag i det mönstret och så här blev han. Dottern döpte snabbt honom till Alexander kyckling och sjöng även en liten stump om honom för mig.

Det blev också en Ove uggla. Nu blev det inte plastögon utan garnögon. Det är fler ugglor under tillverkning, de är jätte kul att göra.

Angående modellandet i helgen så var det hur kul som helst. Jag fick känna av hur det var att bli ompysslad både i håret och i ansiktet. Tyvärr var benet mer nervöst än jag, så första visningsrundan skakade benet, men sedan gick det över. Hoppas det blir fler tillfällen, kanske redan på torsdag när det är tjejkväll på stan.

Måste också berätta om boken "Livets aviga och räta". Det var en mysig bok om en kvinna som ägde en garnaffär. Man fick följa henne i både nutid och dåtid. Även hennes dotter, kunder och vänners liv gestaltades. Men hoppa för guds skull över slutet. Läs inte slutet. Är så f-bannad på  hur en författare kan göra ett avslut på detta sätt i en så förövrigt trevlig bok.

Nu ska jag fortsätta pyssla med att göra om mammas armband som blev lite för litet. Sedan blir det ett skinnmobilfodral till min svägerska och så ska jag fortsätta virka ugglor, yippie.

6 kommentarer:

  1. Vilka små konstverk! Dock alldeles för pilligt för mig men så otroligt söta dom blev!

    Har också gått "modell" och jag känner igen det där med skakiga ben. Det brukar i allmänhet vara så kul att man efter ett tag glömmer bort att vara nervös. Låter härligt att bli så där ompysslad i hår och ansikte.

    Boktips är alltid kul och den här boken låter mycket intressant!

    SvaraRadera
  2. Så söta djur :-), kycklingen blir ju bra till påsken som stundar. Kul att läsa ditt "boktips" också. Nu blir man ju supernyfiken på just slutet...

    SvaraRadera
  3. Nu blev ugglan jättefin! Även kycklingen blev söt. Kul att det gick bra med modellandet. Själv har jag varit och vävt idag, har börjat på en ny duk med vävda blommor på. Skitkul!

    SvaraRadera
  4. Klart bättre med garnögon än plastögon. Vad du är produktiv! så många olika och nya grejer. Kul!

    SvaraRadera
  5. Gu´va´söt Alexander blev. Själv har jag inte hunnit tillverka någon. Har haft fullt upp med att flytta älsta dottern i helgen. Tuff uppgift att flytta från 63 kvm till 24!!!! Nu har vi lite möbler o annat plock här hemma, tills flytten går nästa gång. Den nya ugglan är oxå söt, men jag gillar den "närsynta" ettan - charmig. Mitt armband är av skinn, blommorna oxå. Det fanns hos en mässförsäljare. Kan leta om du är intresserad, priset var överkomligt.
    Fanns även enfärgade vita, rosa, turkosgröna, bruna och multi.
    Kul med modellandet,vilket företag modellade du för? Lite extra reklam kan don ju få här = )
    Ha´det bra vi hörs!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej där Flitiga Lisa!
    Gud så mycket du hinner med att tillverka och att göra. Hoppas att det har gått bra för dig nu i kväll. Vi var på Friskis så det blev ingen tjejkväll för min del.

    Kram

    SvaraRadera