fredag 20 maj 2011

Blommor och åter blommor

Från den ena manin till den andra. Nu är det virkade rosor som gäller. Jag virkade en rosa ros för ett tag sedan men la sen ner projekt på att göra flera. Nu hittade jag tillbaka till rosen och nu kan jag mönstret utantill. Det är hur kul som helst att virka dessa rosor. Just nu syr jag fast små broschnålar på baksidan så att man kan sätta fast dem lite var som helst ex på en väska, en sjal eller en sommarhatt. Finns inga begränsningar var man kan sätta dessa rosor på. Först tänkte mig enbart rosa eller röda rosor men började lite smått använda olika färger och det ger ju mer användarmöjligheter tycker jag.


Strax blir det golf med god vän innan kvällen. Det blåser lite men hoppas det blåser åt rätt håll så bollen kommer långt. Lunchen intogs på stan med dottern. Tack för att du ringde så jag fick lagad lunch även i dag.

4 kommentarer:

  1. Då var bara frågan vilken färg jag ska välja... ju fler desto svårare... och roligare!!

    SvaraRadera
  2. Tar med mig alla på torsdag när vi ses.
    Vet det är svårt välja men man kan ju ha många.

    SvaraRadera
  3. Bra idé! Då kommer du att sälja fler. Ta med dig allt du har - det kan löna sig. ;-) Tiden är ändrad till 19, det var flera som inte kunde komma förrän då. See you!

    SvaraRadera
  4. Fina rosor i härliga färger! Jag skulle definitivt ha svårt att välja bara en!

    Du har en award att hämta hos mig. Du får gå ner ett inlägg, har tyvärr haft strul med blogger så jag har inte haft möjlighet att meddela dig förrens nu!

    SvaraRadera