fredag 27 maj 2011

Mer blommor och lite pocket fodral

Virkmanin bara fortsätter och nu har jag två varianter av blommor. Problemet är hur jag ska få fast en broschnål på baksidan av den nya varianten. Det kanske inte ska vara en flyttbar blomma utan den ska sys fast i stället.


En riktig färglåda av rosor. Finns det fler färger som jag missat mån tro? Sålde två i går så nu måste jag virka två nya så det finns av alla färger till vårmarknaden nästa lördag. Det ska bli kul att komma till ett nytt ställe och visa upp sina saker.

Lite sommriga pocketfodral blev uppsydda i dag. Måste även där fylla på ett litet förråd så att det finns lite att välja bland. Virknålen lockar mer och mer, ska jag virka eller fortsätta sy lite mer fodral? Jag behöver även sy lite mer fleecesockor, storlekarna börjar sina. Vilken tur att det är lång ledigt nästa vecka så man hinner med lite mer pyssel.

2 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen tur att vi får lite extraledigt nästa vecka. Puh! Mina nya blommor har suttit på min svarta kjol idag. De gör sig fint mot mörk bakgrund. Nu blir det lite fredagkvällsmangel vid drejskivan. Sista rycket. Offrar myset. Vad gör man inte?

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Hur har du det? Är det mycke´nu eller "chillar du" = )
    Ser ut som du har betydligt fler timmar på dygnet än vad jag har. Det gör mig lite avundsjuk ;(
    Nåja, har ju snart hela sommarlovet på mig!!!!
    Stora kramar från ett VARMT Skåne
    Kram Monika

    SvaraRadera