söndag 8 maj 2011

Mer fodral och en kissekatt på g.

Japp då var de tre linnemobilväskorna klara. Har en hel lång lista att fixa innan marknaden på lördag men vad gör jag då? Jo jag sätter mig ner och börjar virka på en hjärtekatt. Inte alls vad jag skulle göra och hinna med men kunde inte låta bli att göra en. De är ju så söta så. Ägnade hela fredag em och kväll till alla delar och nu är det bara svansen kvar och monteringen. Får nog bli i kväll efter kalaset hos en god vän som fyller år i dag, grattis Ann.


I går ägnade jag dagen åt att spela badminton (inte så bra med en rest av förkylning i kroppen) och sedan åkte jag och min vän I till Smultrongården för att botanisera i den nya lokalen. Finns mycket fint att se och handla. Vi for sedan vidare till Lindesbergs plantmarknad och där fanns det ännu mer att spendera pengar på. Jag införskaffade två vinbärsbuskar, en röd och en svart. Sedan blev det tre sukulenter till min egentillverkade betongkvadrat. När vi kom hem från vår tur så fick jag hjälp att gräva ner både buskarna och plantera mina blommor. Det blev en flytt av mina rabarber också. Tack I för att du gräver och hjälper till när min rygg inte fixar sådant. Efter en god grillmiddag blev det sju hål golf också i det fina vädret.


Min vän i Malmö tipsade min i torsdags om hur man kan göra roliga bollar av pärlor. Då var jag tvungen att prova det också. Bilden är inte så tydlig men kul och snabbt gick det att göra en kula av tolv pärlor och lite fiskelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar