måndag 16 maj 2011

Katten Jessa och helgmarknad

Nu är hjärtekatten klar och iväg skickad till Göteborg. Det är ett jätte bra initiativ att samla ihop massa hjärtekatter runt om i landet för att sedan skänka till barnsjukhuset i Göteborg och hjärtsjuka barn. Om fler vill göra detsamma så gå in och sök på hjärtekatter, så hittar ni både beskrivning och hur man gör och till vem man skickar.



I helgen var jag på Kils hembygdsgårds vårmarknad. Vädret var ok men vi instalerade oss för säkerhets skull i en lada, lite kallt men ändå inomhus. Som vanligt så handlar jag av min vän som har Getingedalens krukmakeri. Hon gör allt i min smak och denna gång fastnade jag för en keramikblomma på järnstång. Det blev två och kanske en till på nästa marknad. Hon hade också väldigt fina keramik-krukor som liknade vackra kunga kronor. Funderar på vilken färg jag vill ha, hm.

Själv hade jag lite av varje men mina trollsländor fick nya ägare och det var kul. De vajar så fint i vinden.





4 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord! Och vilka fina bilder på sländorna. Det är helt klart en av dina bästsäljare. Här är det lite magkatarrsvarning med två begravningar, vilken bil hit och vilken bil hem?, marknad lördag, glasera och bränna det sista!, släkten kommer, syrran kommer, mormor fyller, ost o kex som är så kul och så ett jobb som ska skötas mitt i alltihop!!! Å så hittade jag en UNDERBAR kurs som jag ska gå i sommar. Avancerad drejning, hemma hos en engelsk keramiker i Värmland, en hel vecka för 2000 spänn. Here I come! Mycket spännande äventyr för mig! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Ett tag sen sist =)
    Men du verkar hålla igång....Vilket härligt marknadsbord du erbjöd. Kul att se ALLT du håller på med och de läckra keramiksakerna.....
    Här kör jag lite på tomgång, men hoppas att sommarvärmen kommer och tinar upp en sliten och deppig pysslare.
    Ha´det gott - kramar Monika

    SvaraRadera
  3. Hjärtekatten ser go ut...bra idé. Lycka till med din försäljning och jag ska kolla på lördag i Klockhammar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga trollsländor! Får man fråga om du har du några kvar till försäljning? Skulle deffinitvit må bra av att ha en sådan på min altan och vila ögonen på i sommar!

    Skulle det vara så kanske jag kan köpa en via brorsan?

    Lycka till på nästa marknad,ser att ditt försäljningsbord bjuder på mycket trevligt!

    SvaraRadera