onsdag 4 maj 2011

Mobilfodral

Påsk=värme, jobb= feber och förkyld, bröllopsfest=morgonrocksdag, ja det kan man sammanfatta min långa frånvaro här på bloggen. Men i går började jag komma igen lite smått och efter en timmes sömn i soffan så knåpade jag ihop två mobilfodral i linne och prickigt bomullstyg. Energin beror nog också på att jag även anmält mig till en marknad i början av juni, och det ska bli så kul så. Nästa helg är det marknad i Närkes kils hembygdsgård.

 Svårt få rätt färg på bilden men det är ett limegrönt och ett lila fodral.
I dag efter jobbet och en stund i soffan så sydde jag ännu ett fodral, men nu i blått linne.

 Sorry för den dåliga bilden men den är blå och det syns på bilden här nedanför.
 Tänkte knåpa ihop en serie mobilfodral i olika linnefärger med prickiga foder. Tyvärr hinner jag inte sy mer i dag för syjuntan väntar men i morgon blir det nog både i rött, svart och turkost.

1 kommentar:

  1. Åh linne som jag älskar. Åh lime som är så snyggt. Snart marknad ja - det blir kul! Då ska jag köpa burkhättor av dig! Bra repetition inför Skattkammaren och Klockhammarsdagen 21maj. Kör en ugn i natt. Fick ont i halsen men det finns Alvedon och det var länge sedan jag var sjuk så det känns rättvist. Ha det gott!

    SvaraRadera