onsdag 20 oktober 2010

Fleecevantar

Efter lite vila i soffan tog jag tag och röjde lite i mitt syrum. Eftersom kylan och snön närnar sig med stormsteg var det dags att tänka på att sy ett par vantar. Tänkte mig ett par ullvantar men tyget räckte inte till som jag hade tänkt, så det fick bli ett par i fleece i stället. Fodret som jag tog skulle egentligen bli en topp till mig och till det en grön kjol med en uggla på som applikation. Nu hamnade ugglan på en del av vanten och uggletyget fick bli foder. Det kanske räcker till en liten topp i alla fall eller också får det bli fler vantar.

Fodertyget har jag köpt på S&S (Stof och Stil) i Malmö, likaså ugglan. Mönstret till vantarna hittade jag i Tildas Julehus. Jag älskar Tilda böckerna och får massa inspiration av dem.

3 kommentarer:

  1. Snygga och säkert mycket sköna vantar att dra på sig nu när snön är på väg! Ser att du fått tag i roliga tyger på Stoff och Stil i Malmö. Uggletyget har jag inte sett tidigare, snyggt!

    SvaraRadera
  2. Det där tyget känner jag igen = )
    Det är tur att det finns många olika möjligheter till ett och samma tyg!
    Vad har du för projekt på gång nu....?
    Väntar nyfiket på uppdatering!
    Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Just nu är det bara pulsvärmare som stickas och de har jag ju visat förut. ska se om det blir några fleecesockor i helgen. Eller något annat kul. Ska försöka ta mig till syfestivalen i Stockholm nästa helg och få lite tips och inspiration.

    SvaraRadera