söndag 31 oktober 2010

Väskor

I dag tänkte jag hitta på något annat än det jag brukar sy och sticka. Håller fortfarande på med beställningar av pulsvärmare och en mössa men så fick jag ett ryck att börja sy väskor. Sagt och gjort, fram med mönster, tyg och sax. När jag ändå höll på var det lika bra att klippa ut till två väskor på en gång och köra dem samtidigt. Allt gick toppen tills själva väskan skulle sys ihop, vips så gick nålen av. Har haft mycket otur den sista tiden med maskinnålarna som gått av. Fram med nya nålar, ja då passa de inte alls, hm.
Ja nu sitter jag här med två påbörjade väskor utan nål i symaskin, retligt värre.
Det är tur att jag då kan återgå till stickningen så man inte sitter sysslolös.
I veckan ska jag investera i många nålar och sy klart väskorna. Jobbar bara två dagar den här veckan så jag hoppas få mycket tid över för att vara kreativ. Längtar till söndag då min dotter och jag åker på syfestival i Kista. Där hoppas jag få mer inspiration och även inhandla en del nyheter.
Sorry inga bilder i dag men hoppas på fler nästa gång i stället.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Skrev ett låååååånt inlägg.....
    som försvann i "datarymden".
    Hur som helst, hoppas att du har shoppat nålar idag, så att du kan komma vidare på ditt väskprojekt. Ha´en trevlig vecka, framför allt ser jag fram emot lite nya ideer från Kista = )
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Det ska bli SÅ mysigt att åka till Kista med dig, vi hade det ju väldigt trevligt sist!
    Ditt nästa projekt blir ett skickat "pannband" med en stickad rosett till din kära dotter ;) tror att det skulle göra susen på försäljningen i december :) PUSS/Jessica

    SvaraRadera