söndag 3 oktober 2010

Pulsvärmare

Äntligen fick jag lite tid över för att sy ihop mina pulsvärmare. Måste bara säga att det var ett h-sike att få in pärlorna i garnet innan jag började sticka dem. Hålen i pärlorna var väldigt små och fast jag hade en pärlnål och tunn tråd så fick jag slita hårt och det tog en hel del tid innan alla pärlor kom på plats.
De blev färdigstickade redan i fredags kväll men i går ägnade jag mig åt shopping på stan och brunch med min man.
Som vanligt blir det en del pengar som går åt när man är på stan. Men jag är supernöjd med min nya skinnjacka och mina nya skinnstövlar med riktig fårull som foder. Nu ska jag väl ändå inte frysa i vinter.

När jag ändå var på stan passade jag även på att kolla om garnet hade kommit in i butiken, men icke. Jag får vänta tills i veckan och hoppas då att det har kommit så jag kan få klart min bruna mössa.



För några veckor sedan åkte ett gäng textillärare till ett mysigt ställe utanför Vintrosa. Granhammar gård heter stället. De har hur mycket roliga garner som helst och även egen producerad ost. Visste inte att det fanns garn gjord av ost, men nu vet jag. Helt underbar kvalite men lite kostsamt för min del. Handlade ändå lite garner men vet ännu inte vad jag ska göra med dem. De får ligga till sig och så kan jag ta fram dem lite då och då och bara fantisera vad jag kan göra med dem. Så brukar jag även göra med mina tyger. Jag skapar i tanken och sedan får det ligga till sig en stund till.

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att det är ett h-sike att få på pärlorna, men så fint och läckert det blev när det var klart!
    Själv äger jag ett par pulsvärmare som släkting i dalarna stickat åt mig och som är suveräna att ha när det är kallt. Även dom pärlstickade och jätteläckra. Ska visa dom på bloggen någon gång!

    SvaraRadera