måndag 18 oktober 2010

Halskragar, pannband och lite muffins m.m

Så var den då äntligen klar. Ja den har ju legat klar över helgen men i dag fick jag tid att sy ihop mössan vars garn tog slut både hemma och i butiken. Tyvärr är de färglada mössorna slut så i kväll blir det till att påbörja en lila mössa och efter det en rosa. Även de svarta pulsisarna gick åt direkt.

Mina kalorifria muffins har det också varit åtgång på så nu finns det bara två kvar. De är så söta utan att de för den saken skull lägger sig som ett bomull runt midjan. De används som nåldyna men också som barnleksak. Tror även att de används som prydnad.

Nu börjar snön närma sig och snart dags sätta på sig pannband eller varför inte en go halskrage i fleece. Hela familjen använder dessa halskragar när vi åker skidor. De är perfekta att dra upp över munnen eller över kinderna. Ska också ta kort på mina fleecesockor någon dag men de gör sig inte mycket bara liggande så jag ska modella i dem.

Tänkte också visa min struts som ännu inte är klar. Nu vet jag hur jag ska montera den men det blir när lusten faller in. Jag tycker den ser lite konstig ut med bara ett öga och konstig näbb men som sagt var den är ju inte klare än.

1 kommentar:

  1. Oj,vad mycket du har sytt och stickat sen sist! Mössorna ser jättehärliga och varma ut, förstår om dom går åt direkt!
    Halskragen i fleece var ingen dum idé!!! Att kunna skydda just kinder och mun enkelt och snabbt i backen är värt en hel del!

    SvaraRadera