måndag 4 oktober 2010

Kanelbullens dag

Efter en lagom arbetsdag som avslutades med lite träning på gymmet fick det bli lite bilder från min baksida.
Jag fuskade och bakade faktskt bullar redan i går. Som vanligt kan jag aldrig bestämma mig för vilket som är godast, vanilj eller kanelbullar. Nu äter ju jag inget fikabröd så egentligen spelar det ju ingen roll men övriga familjen gillar mina bullar och deras smak är delade.
Efter en slapp förmiddag i går så träffade jag min mamma, som levererade fina saker som vi beställt på väskmässan i Stockholm. Bilder kommer vid ett senare tillfälle.
På kvällen hann jag med att sticka en pulsvärmare i svart. Oj vilken känsla det är att trä på pärlorna och de bara glider över garnet. De svarta är små men med stora hål, precis som det ska vara.

Vet inte om jag har stickat för mycket för nu börjar det kännas i axeln. Det är lite typiskt mig, periodare. Antingen syr jag bara eller stickar bara eller bara latar mig helt enkelt. Varför kan det inte vara bara lite lagomt av allt, så där som vi svenskar är. Det är ju klart jag har ju lite finskt blod i mig så därav "arbeta mera" som min mamma säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar