söndag 27 februari 2011

Bokfodral

I dag är sista dagen innan det börjar jobbas igen. I går var vi ute på Ikea och skulle köpa ett nytt skåp till alla mina tyger, som finns lite här och där i huset. Vi kom inte hem med något skåp men med ett bord i stället. Bordet är 90 cm högt och stort. Det fungerat toppen som arbetsbord och klipp bord. Vilken yta alltså :-)
Dagens projekt, förutom att fixa till bordet och hyllor med belysning (det gjorde min man snäll som han är), blev det två pocketbokfodral. Det är nog bästa att börja i tid om jag ska hinna ha lite alster till mässan i Närkes Kil som blir i början av Maj.




Här är en liten glimt hur mitt bord med hyllor blev. Det känns toppen att ha ett eget syrum med arbetsytor som passar till olika pyssel aktiviteter.

4 kommentarer:

  1. Ser ju fint ut. Nu är det plats till kreativitet. Fick den nya Marie Claire idag där fanns ju också tips om inredning till ett syrum. Nu är min blogg igång. Har haft lite bekymmer blev inte riktigt som jag tänkt men det blev ok ändå. mormorpysslar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Åh, så fina fodral!
    Du är så kreativ och jag blir så inspirerad men kommer inte till skott... jaja, tids nog^^

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket du har gjort under sportlovet. Underbart att ha ett eget syrum.

    annika

    SvaraRadera
  4. Vilka bra arbetsytor! Och vad skönt med tygskåp sen när du hittar något sådant. Du är ute i god tid! Det är bra. Jag kanske skulle behöva bli lite stressad? ;-) Kram

    SvaraRadera