onsdag 3 november 2010

Färdiga väskor

Äntligen nål fixad och massa tid för att sy. Nu är de två väskorna färdiga och nu funderar jag på om de ska få var sin liten plånbok också eller en liten börs av något slag. Jag hade inte påpressbart mellan lägg som det egentligen skulle vara mellan foder och yttertyg, utan delade på plattvadd och använde det i stället. Kanske skulle jag föredra något lite tunnare mellanlägg men helt ok med vadden.
Mönstret till väskorna har jag tagit från Tildas julehus och tygerna är förståss från stoff och stil.
Det kommer att finnas tryck knappar somn låsanordning i väskorna men jag har spindelpressen på jobbet så det får vänta till nästa vecka.
Nu vankas det lunch och sen får vi se vad nästa projekt blir.





1 kommentar:

  1. Ja, vad fina väskorna blev. Inte kom jag ihåg de där tyginköpen!!!!!men det var ju en del = )
    Håller helt med dig om att med en liten börs blir setet komplett. Blixtlås?
    Hoppas på bild när det är klart.
    Kramar från ett regnigt Malmö

    SvaraRadera