söndag 20 februari 2011

Kreativa helgen

Vilken helg. En sådan behöver nog alla ha. I fredags bar det av till Stockholm för att gå på Syfestival. Där mötte jag min två kära studie kamrater, Bente och Monika, och vi gjorde mässan och det ordentligt. Ideérna bara kom och energin fylldes på och plånböckerna tömdes.
Vad sägs om denna bil som fått stickade kläder på sig.



Efter en lång dag i Stockholm bar det av hemmåt med kassar fulla av bla tyger. (Bente och Monika följde med mig hem över helgen).Vi satt uppe halva natten och knåpade. I lördags bar det av till stan för lite mer inköp och sedan blev det halva natten igen med pysslande. I dag ännu en kreativ dag innan vännerna tog tåget söder ut. Nu är det bara att städa, städa för mer pyssel men nu på egen hand. Wao vilken kick man får av att dela skapandet med andra. Super tack för en toppen helg och tack till min man som skötte markservicen och bjöd på god mat och gott vin.
Höne tillverkning

Koncentrationen är hög.


Måste sprätta lite också för att det ska bli perfekt.


Tre hönor så olika, men lika fula.


Min höna i närbild.


Måttbandsfåglar. Dessa var lite kul. Man trycker på vingarna och vips åker måttbandet in där bak.



De här ponchon såg vi på mässan och har tillverkat efter eget tycke och smak. Knapparna blev pricken över i:et. Tre lika men ändå olika.


Monikas fick en liten volang runt sin knapp, snyggt. (suddig bild, sorry)



Detta kaos är det nu men snart ska det bli fint igen för mer skapande under veckan.


Tidningar, tyger hur hittar vi allt?


Ett projekt vi inte hann med men som Monika hade förberett åt oss andra. Marie Claire tidningen som uppslag.

 Nu har jag att göra några dagar.... eller några år, yippie.

3 kommentarer:

  1. Härligt kreativt kaos! Jag gillar miljön. Den där "P-mate-grejen" som jag hade fotat finns på Naturkompaniet på Stortorget/Kungsgatan. Så knäpp! En får tacke för marknadsföringen! Alltid uppmuntrande med glada tillrop. Ost och vin hos Monica T den 24 mars - då är du väl med? Vill du käka tapas med oss den 1 mars så häng på! Det är vår "gamla" kollega Sofi som har dragit ihop en date. Hon både började och slutade efter dig. Nu blir det lite örtte. Det ska bli väldans gött att få dricka vanligt te igen om ett par dagar. Imorgon ska jag börja beta av "blogg-programmet"! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag tackar för en riktig kreativ helg. Jag har resväskan och huvudet full av idéer och inspiration. Fast först blir det barnbarnen, öland och maskeradkläder. Kanske blir det lite med min nya blogg som jag fick hjälp med att börja. Tur att det är lov denna veckan. Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, har jag somnat där på bilden framför symaskinen = ) Kul har vi iaf, när vi träffas, sena kvällar/nätter, sätter ju sina spår.
    Våra poncho´s kan vi ha när vi "leker" de tre musketörerna, fniss, nåja, varm är den!
    Själv ska jag försöka ta mig samman för att kanske få till lite tid för att skapa.....
    KRAM från Skåne

    SvaraRadera