tisdag 22 februari 2011

Väska

I dag har jag skapat en väska. På symässan köpte jag ett väskmönster men det blev lite blandat med egna ideér och från mönstret. En nål av och nästan ett klipp i fingret sen var den klar, efter x-antal timmar. Nålen gick av när jag skulle sy handtagen i fuskskinn. Jag vet att det krävs både starkare nål och annan pressarfot men envis (eller lat) som jag är så försökte jag ändå. Bytte nål i slutet till en jeansnål och då gick det bra (varför gjorde jag inte det på en gång?)



Nu kom mitt fina tyg till användning, kan det vara jag eller?




Latmasken framme igen därav svart tråd på det gröna, tur att det bara är jag som ska ha väskan.
  Nu ska jag fika lite, sen ska jag ta itu med en liten väska som ska finns i den stora väskan, därav hank med karbinhake i väskans foder. Fikat är förståss ett av de goda teerna jag fick i helgen. Fina burkar med var sin tesort från mina vänners hemorter, mmm.



Växsjö te och Karlskrona te, lika goda båda två.

Här är även mitt projekt i går. Tränade massor på gymmet innan jag la ner över fem timmar på att byta innehåll i två skåp. Jätte kul att börja sy i dag när det nu var lätt att bara välja och vraka och framför allt hitta bland alla tyger.

3 kommentarer:

  1. Vilken läcker väska du har gjort av tygerna. Blir verkligen inspirerad av att komma hem till Skåne o skapa =). Ja, tack för en supertrevlig helg. Själv är jag ff på "turné" är hemma först på torsdag kväll, men då skulle jag också behöva organisera om i mina tygskåp. Det måste vara härligt med ordning i hyllorna. Ha en fortsatt kreativ vecka. Kramar Monika

    SvaraRadera
  2. Väskan är bara såå läcker!

    SvaraRadera
  3. Såå fint du har fått i skåpet!! Även jag har packat upp mina ny inköpta tyger, tyckte att jag köpte mycket men det blev bara en liten hög. Väskan blev ju jätte fin. Kul att du kom på att göra en väska :)Jag ska oxå komma igång med min väska så snart jag kan. Tack för en trevlig helg! Nu ska jag jobba lite på min blogg.
    Kram Bente

    SvaraRadera