onsdag 23 februari 2011

Liten väska i väskan och annat kul

Vilken dag det var i går. Efter en kopp te så knåpade jag även ihop innerväskan till den stora väskan. Det blev rest-tyger från den stora väskan. Jag sydde även in en ficka så att det blir lättare att hålla ordning även i den lilla väskan.


Eftersom skapande ger mig en sådan kick så fortsatte jag att skapa i soffan. Jag hade påbörjat en trekantssjal men var inte så nöjd så i går kväll började jag på en ny modell. Monika från Malmö hade stickat sig en sådan och det skulle passa mig också tyckte jag. Jag har nog kommit halv vägs och måste in på nätet för att kolla vidare på mönstret. Den finns på Drop`s garner. Tyvärr har jag ingen skrivare så jag måste kolla på datorn men det är ok det med.
Sjalen stickas i ett underbasrt mjukt garn som jag köpte dyrt i höstas. Vet inte vad det heter och jag har virat in garnet i etiketten men skönt att sticka med är det i alla fall.
I dag har jag gymmat på fm och ätit lunch med en god vän. Vi gick en sväng på stan och detta blev mitt inköp för dagen. Boken (måste ju köpa något på bokrean) återkommr jag till om den är att rekomendera men titeln var ju kul i alla falla och passar mig just nu. Garnerna ska jag ha till ytterligare en sjal men då med stickade romber (typ mormors rutor men på högkant). Pudelgarnet ska jag ha till mina pulsvärmare att kanta med eller sticka in emellan varven.
Nu dricker jag te men snart ska jag upp och ta itu med något, kanske gör jag lite smycken eller också börjar jag med en Dinglis. Eller också hälsar latmasken på och det blir ryggläge med lite inredningstidningar som jag fått låna av dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar