fredag 4 februari 2011

Badängel

Nu så är den klar, min tjocka badängel. Den var inte så lätt som jag tänkt mig utan det strulade lite med klänningen. Mönstret var för stor och beskrivningen otydlig. Nu kan man ju knåpa ihop det ändå men är lite irriterad över att inte en beskrivning ska vara tydlig nog. Vet inte varför huvudet blev lite snett, hon tittar bortåt, kanske är hon i drömmarnas värld eller en ser en snygg kerub?

Här är hon inte varken ihopsydd eller stoppad. Platt som en pannkaka eller hur?
Provad på att göra hår efter beskrivningen och det gick hyfsat. Nu ska jag ha ängels själv men skulle aldrig aceptera håret till någon annan. Jag får träna lite till så att det blir en finare uppsättning i fortsättningen.


Jag tillvekrade en ställning i slöjden så att hon kan stå upp. Det blev en träbit som fick ett borrat hål i mitten och sedan en rundstav i som stöd. Högst upp tog jag en grövre ståltråd och virade runt staven och hennes midja. Det går att finputsa den iden också och säker måla träbiten eller dekorera den med något passande.

Hjärtat på kragen är ett metallhjärta som egentligen ska vara till scrap booking (heter det så?) men det gick att få till även på tyg. På baksidan om tyget hamnade metallflärparna som jag vek åt sidan.

Nu står hon i mitt runda badrumsfönster och har de andra badtanterna bredvid sig som bonad.Längtar riktigt mycket till sommaren och sol och bad.
Lite mycket bakljus men ni ser ändå vilken utsikt hon fått.

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Jag tyckte att hon var väldigt fin. Vilken fantastisk utsikt hon har!
    Det är kul att sy dessa Tildafigurer. Jag blev inspirerad att sy en badflicka att ställa i vårt badrumsfönster. Tyvärr krånglar min nya fina symasakin så det är mest att köra maskinen till fram och tillbaka till butiken.
    Vi ses!
    annika

    SvaraRadera
  2. Stackars dig med en maskin som krånglar.Hoppas det inte är en Husqvarna, min favorit.
    Lycka till med badflickan när maskinen är igång.

    SvaraRadera