onsdag 16 februari 2011

Mobilfodral, mässa m.m.

Nu är det hög tid att publicera något nytt på bloggen. Satte mig ner och började fixa två mobilfodral i går kväll. Jag sydde klart den ena och skulle bara vända den rätt. Vad händer? Jo, jag hade lämnat ett för litet vändhål. Envis som jag är så micklade jag till slut fram den rätta sidan och vad får jag se? Jo, jag har sytt alldeles galet. De två facken som skulle vara uppåt hamnade neråt och kardborrfästet hamnade innuti allt. Grrr och många svordommar blev det. I dag tog jag nya friska tag och nu gick det bättre. De två fodralen är klara och nu är det bara till att göra fler medans minnet finns kvar hur jag gjorde. Vill sy lite med färg för jag längtar så efter våren.


                                                                    Baksidan av fodralen.
                                                                   Öppet fodral.
I heglen var jag i Stockholm och gjorde stan. Hälsade på en barndomskamrat och shoppade lite grann. Vi hann även med att besöka möbelmässan en snabbis. Mycket möbler var det men det gav en hel del inspiration också.
 Här är en lampa vars cirklar är gjorda av krafig filt.Jätte läcker tycker jag.
En sådan här vikskärm har jag tänkt på i flera år. Kanske ett projekt till sommaren. Tyget är ursnyggt tycker jag. Den lilla fotöljen fanns med på flera ställen på mässan.

På fredag åker jag till Stockholm igen men nu på syfestival. Den här gången ska jag inte åka fel. Min man kör mig och då blir det nog rätt. Där möter jag mina kära kamrater från min utbildning. De kommer från Malmö och Hovmantorp. Vi ska göra mässan hela dagen och åker sen hem till mig för mer pyssel och inspiration. De stannar tills på söndag, oj vad vi ska skapa. Återkommer med vad vi pysslade med, under nästa vecka då jag har sportlov. För mig blir det nog ett pyssel lov, yippie. Det blir lite "julafton" på fredag då jag får tyger som jag beställt på S&S medskickat av Monika från Malmö. Spännande med mera tyger.

3 kommentarer:

  1. Hihi, känner igen det där med fickor som hamnar "uppochner" - fruktansvärt frustrerande. Men skam den som ger sig - och det gör du/vi inte i första taget = )
    Läcker lampa du fotat från mässan.Jadå, tygerna från S&S ligger packade, nu ska jag bara kurera mig, sen är jag på gång mot nya äventyr med er!
    Ser fram emot en intensiv pysselhelg.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så fina fodral! Hoppas syfestivalen blir lyckad. Fåtöljen är väl en "Emma"? Jag har en som står i förrådet som inte får plats någonstans här inne... Visst är de rara? Idag har jag work shop. Imorgon är butiken öppen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni haft en toppenhelg!! Själv känner jag att det är TUR att vi har ett helt sportlov att vila upp oss på efter helgen :)

    Håller med om skärmen, gud vad fin den var!!! Älskar det där romantiska med ljusa färger och blommor. Urfint tycker jag.

    Vi ses till helgen hoppas jag, kram!

    SvaraRadera