söndag 28 november 2010

Adventspyssel

Åh vad skönt, en hel dag med bara pyssel. Snön yr ute och det känns riktigt bra att veta att jag inte behöver ge mig ut i dag. Äntligen blir det till att sy inför lördagens julmarknad.
Fleecesockorna som nästan var klara i veckan är nu helt klara och även pannbandet i samma tyg.

Fyra pocketbokfodral blev det i dag och i ett huj så fixade jag till även tre nåldynemuffins.









Nu ger det mig mer smak att sy mera men tyvärr säger ryggen ifrån. Den värker trots att jag brukar variera mig när jag syr, jag står och går mellan symaskinen och strykbordet.
Nu sitter jag vid datorn och njuter med en god kopp te. Inhandlade det när jag var på stan i går. Julte är bland det godaste jag vet, särskillt nu när det är kallt ute och snön yr vid husknuten.
Jag införskaffade mig även bokstäver till vår nya hylla. Jag har letat efter lite större god jul bokstäver men har inte hittat några så det blev storleken mindre, på Village, än jag tänkt mig. När jag väl kom till Entré så fanns det gott om ord men då var det lite för sent för min del. Jag får ta större bokstäver efter jul. Det blev lite sött i alla fall tycker jag.

Tror jag ska ta och sticka mig en sjal i kväll och bara njuta av att jag hunnit med så pass mycket den här dagen.

1 kommentar:

  1. Hej! Oj, vad du hinner, jag får skylla på alla de där måsten som finns i mitt liv,just nu!
    Pocketfodralen är verkligen supersmarta....kanske något att göra till julklappar!!!! Hmmm, får försöka hitta beskrivningen i mitt välorganiserade arbetsrum (hahaha). Njut nu av the och julens mys också - säger som ugglan i Fablernas värld, du vet: Simma lugnt!
    Kramar från ett kallt, snöigt och vitt Skåne

    SvaraRadera