söndag 7 november 2010

Mässinspiration

Äntligen kom dagen då jag och min dotter skulle åka till storstan och gå på symässa. Vi åkte tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Till mässan har jag åkt många gånger så gps fick stanna hemma. Efter en lugn och snabb resa utan några som helst problem så kom vi fram mycket förväntansfulla. Väl på parkeringen började vi fundera. Är det rätt mässa? Vi tyckte det var lite väl många unga killar och pappor runt om oss och på väg mot mässan. Hm, känns inte rätt. Ringde hem för en koll var mässan skulle vara, fel dag eller?
Vi hade åkt till FEL mässa. Det skulle vara Älvsjömässan och inte Kista. På Kista hade de dataspelmässa, inte undra på folkvalet då. Ja ja vi hade ju lite tid på oss så med lite väglots via telefon och åkning åt fel håll så hittade vi till slut rätt. Nu smakade mackorna x-ra gott innan vi gick in på mässan.
Den var inte så stor men det tog ett antal timmar att bara gå tittrundan. Nu handlade vi även på den rundan innan lunch och sedan blev det lite virriga rundor lite här och där. Kl fyra gav vi oss iväg hemmåt, hur skulle vi hitta? Vi åkte naturligtvis åt fel håll igen men med lite vägledning av en snäll kille på Q8 så vände vi bilen rätt och hittade hem helskinnade och mycket nöjda. Bilder på inköpen kommer i morgon men här lite fina bilder från mässan.

                                                                  Klänning i ull.
                                           Nålbundna alster, fint med knappar som dekoration.
                                               Vackert utställlningsbord, fanns flera, mmmm.
                                        Stickade och broderade pulsvärmare, mitt nya projekt.

3 kommentarer:

  1. Jo det klart, det gäller ju att gå på rätt mässa(beroende vad man ska titta på =)
    Läckra tittbilder, ser fram emot flera bilder.
    Nålbindning är vackert, men jag minns jag tyckte det var svårt när vi prövade i Göteborg.
    Kombinationen sticka brodera - jättesnyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är hos barnbarnen och du går på mässa. Båda saker ger energi.

    SvaraRadera
  3. haha ja vi var riktiga virrhönor som alltid! Huvudsaken är att vi både kom fram och kom hem, nöjda och glada! Ytterligare ett stort tack för dagen, fina mamma !

    SvaraRadera