måndag 8 november 2010

Fantastisk tidning

Jag har den förmånen att prenumerera på en toppen tidning. Tyvärr finns den inte överallt att införskaffa utan i Malmö, Stockholm och Göteborg (vad jag vet). Jag får den via presstopp rätt ner i brevlådan. Tyvärr kommer den inte ut så ofta utan varannan månad max, men det är en fröjd varje gång den dyker upp. Nackdelen är att den är helt och hållet på franska. Jag fattar inte ett ord men jag njuter av alla fina bilder. Det finns en hel del mönster också och är man lite påhittig så kan man nog knåpa ihop både det ena och det andra utan att kunna någon franska alls. Tidningen är för alla kreativa och tar upp både broderi, stickning, symaskinsalster, pappersting och mycket mycket mer. Prova den, lovar att du hittar något som passar till ditt skapande.
                                           Fågelholken är stickad om det inte syns.
                                          Tänk om man hade så här.

4 kommentarer:

  1. någon gång ska jag oxå börja ha tidningen. Men vågar inte nu har så mycket på g.

    SvaraRadera
  2. Jag jublade när jag öppnade brevlådan idag.
    Marie Claire, vad gör det om man inte kan språket! Bilderna taler sitt egna språk.
    Snart ska jag gotta mig med te och tidningen framför brasan - ikväll har vi kallt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en riktigt trevlig tidning! Ska se om jag kan få tag i ett ex.

    SvaraRadera
  4. Välkommen Bente till min blogg. Hoppas få höra mera från dig. Kram
    Du vet väl att du får kika i våra tidningar när vi ses Bente.

    SvaraRadera