fredag 19 november 2010

Återbruk

I onsdags träffades en del textillärare här i stan på en återbruksträff. Vi delgav varandra tips och ideér på både vad man kan göra och olika hemsidor. Det finns egentligen hur mycket som helst och sen är det bara fantasin som kan sätta gränser. Jag träffade bland annat en ny tjej i gruppen som har en egen hemsida deermountaindesign.com . Hon hade bland annat tillverkat ett armband av massa små leksaksbilar, gulligt och tufft på samma gång tycker jag.


I tisdags under min återhämtning av magsjukan så hann jag även med att sticka klart ett par pulsvärmare till. De blev snygga tycker jag men som vanligt säger inte bilden lika mycket som verkligheten. Fick en beställning på en beige mössa men tyvärr har garnet tagit slut både hemma och i affären. Jag får vänta tills nästa veckoslut för mer inköp. Stickar undertiden ett par lila i stället. En del klar och kanske blir den andra delen klar i kväll eller också intar jag liggläge i soffan med filt över mig. Brr vad det är kallt både ute och inne.
Fixade även till den röda väskan med bandet jag köpte på symässan. Det blev bra tycker både jag och Jessica.


        De små bambustickorna är toppen att sticka med men det känns lite dockaktigt, smått alltså.
Nu är det bara två veckor kvar innan det blir julmarknad på KFUMs julmarkand i Betelkkyrka i Örebro. Det är öppet på lördagen mellan 10 och 14.00 (tror jag det är)Undrar hur och vad jag har? Dags att sätta fart så det finns lite godsaker att välja på för shoppingsugna. Jag vill gärna ha både det jag brukar och något nytt att visa.
                            Stickade bröst till brosch av okänd, roliga och lite vulgära tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Har det blivit någon shopping i helgen?
    Pulsvärmarna med bruna pärlor blev toppenfina.
    Bilarmbandet kul, men tror jag hade fastnat överallt, jag kan ju knappt ha ringar på mig!
    Brösten var roliga, har sett broscher någon stans och har trott att det är virkat! Snacka om att eleverna hade kommenterat om jag haft en sån brosch på mig = )
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det stämmer nog att de är virkade. kollade inte in så noga, sorry.

    SvaraRadera
  3. Jajaja, stickat eller virkat så vadå?!
    Vulgära hade nog mina elever oxå tyckt = )

    SvaraRadera