tisdag 23 november 2010

Mer sockor och ett nytt husdjur

Äntligen tog jag mig tid till att sy klart två par sockor till och ett pannband. Är nästan klar med två andra sockor också men då kom dottern med sambo på besök och får då all uppmärksamhet under kvällen. Hon fick aggera modell både till sockorna och pannbandet. Livsfarligt när hon tog hand om kamerna, blev en hel del "ful"bilder också men de får ni inte se.



Var hos frizzan i går och blev höst fixad, både kortare och mörkare i håret blev det. På väg hem gick jag förbi en blomsteraffär och såg en underbar uggla som fick följa med hem och bli vårat husdjur, då mannen i huset är allergisk mot levande djur.

                                                       Ugglan har jag döpt till Hedvig.
                                                                   Nyfrizzad.
Kvällens andra pyssel blir att sy klart de två stickade pulsvärmarparen som ligger i soffan. Om jag orkar och inte har huset fullt med besökande ungdommar.

3 kommentarer:

  1. Vad fin du blev i håret! Den nya familjemedlemmen gjorde rätt i att följa med dig hem, tycker hon ser nöjd ut där hon sitter på hylla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker också du blev jättesnygg i håret! Var själv till frizzan i veckan men det blev inte riktigt så bra som det brukar. Lite missnöjd, får väl köra mycket med mössa en tid framöver!

    Härliga sockor! Är dom sydda i fleece?

    SvaraRadera
  3. Japp de är sydda i flecce och är mina favostrumpor. Tyget är köpt på Kalle Tex. Snart dags för nya inköp där.

    SvaraRadera