måndag 29 november 2010

Julhjärtan

Dags för att sy lite juliga saker inför markanden på lördag. I dagsläget hade jag bara två tomtar och det är ju inte så mycket att skylta med. Jag tog fram ett mönster på hjärtan med vingar på. Förra året sydde jag mig två hjärtan som jag dekorerade mina gardiner med här nere och det blev faktiskt riktigt juligt.


Ska sätta mig framför tv och fortsätta sticka på min halskrage så får jag se hur långt jag kommer på den. I går stickade jag upp ett helt nystan men tror inte jag behöver ett helt nystan till.

Lyxade till det i kväll när kvällsmaten bestod av, en egentligen fredagsmat, taccos. Smakade gott med ett glas vin till fast det bara är måndag. Mycket gott och jag fick faktiskt en fredags kännsla, värt att prova fler gånger tycker jag.
Man hinner mer än man tror en vanlig vardag bara man ger sig tusan i det och struntar i tv en stund.

2 kommentarer:

  1. Nu kan alla som vill kommentera min blogg. Hoppas det fungerar nu när jag tog bort en spärr, som hindrat alla intresserade att skriva några rader. Det är ju så kul att se vem som hälsat på hos mig här på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin idé att göra hjärtan med vingar! Dom var verkligen lyckade, kanske ska jag försöka mig på att göra några själv.

    Själv sitter jag just nu och syr julförkläden till barn på löpande band. Dom ska dottern sälja på julmarkand nu i helen. Pengarna går till klasskassan. Inta kul när det känns som tvång, men man vill ju ställa upp! Ha det bra, ska kämpa på en stund till!

    SvaraRadera